Przejdź do treści
Video marketing
Audio
Graphic
Photo
Case studies
Blog
O nas
Kontakt
Strona główna
Grafika
Jak zaprojektować logo firmy w 8 krokach?
13/02/2023

Jak zaprojektować logo firmy w 8 krokach?

Logo to jeden z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej marki. Łatwo je skojarzyć,  niejednokrotnie przychodzi nam na myśl szybciej niż nazwa organizacji. Jak zrobić logo, ile to kosztuje i na co zwrócić uwagę przy jego projektowaniu?
okładka-blog-jak-zaporjektowa-logo-firmy-w-8-krokach

Czym jest logo?

Zacznijmy od podstaw. Logo to znak, który reprezentuje daną firmę, sprawia, że można ją łatwo zidentyfikować. Często jednak to określenie jest używane nie do końca prawidłowo. 

Według definicji, na logo składa się zapis typograficzny (na przykład nazwa organizacji lub jej skrót) oraz dodatek graficzny. Znak w postaci samego słowa, bez grafiki, nazywamy logotypem. Z kolei sama grafika, bez dodatku w postaci typografii, to sygnet. Szczególnie w przypadku projektowania lub zamawiania projektu logo dla siebie warto znać różnice między tymi pojęciami.

Czym jest logo?

Logo może powstać w zasadzie bezkosztowo, jeśli zdecydujemy się zrobić je własnymi siłami, na przykład za pomocą darmowego narzędzia graficznego. Czy to dobry wybór?

Projektowanie znaku identyfikacyjnego firmy jest na tyle istotną kwestią, że warto zaufać w tym temacie specjalistom – agencjom lub graficznym freelancerom. Ile kosztuje logo w tym przypadku? Niestety, nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Może to być od kilkuset złotych w cenniku osób – bardzo często zdolnych – ale początkujących, po poziom „agencyjnych cen” przy usłudze kompleksowej i opartej na wzajemnej współpracy klienta i grafika/agencji.

Jest to z pewnością droższe rozwiązanie, jednak za ceną idzie wiele korzyści: wysoka jakość projektu i procesu, znajomość najnowszych trendów, wieloletnie doświadczenie w pracy z markami, dokładne rozumienie ich potrzeb, a także umiejętność dopasowania do nich konkretnych znaków i stylów.

Jak zrobić dobre logo?

01 /

prostota jest kluczem do sukcesu

Im mniej skomplikowane w formie będzie nasze logo, tym łatwiej odbiorca się z nim oswoi i zatrzyma je w pamięci.

02 /

z dobrego logo nie można nic ująć

Trzeba upewnić się, że wszystkie elementy znaku są w nim konieczne.

03 /

logo musi dobrze wyglądać w każdej formie

Warto sprawdzić, jak znak prezentuje się w negatywie, a także w mniejszym i większym rozmiarze. Pozwoli to ocenić, czy w każdej z tych wersji logo pozostaje czytelne i zrozumiałe dla odbiorcy.

Tworzenie logo – krok po kroku

01 /

Przygotowanie

To etap, w którym projektant musi jak najlepiej poznać markę, jej charakter, potrzeby i oczekiwania. Przeprowadza się zazwyczaj obszerny research, sprawdza zarówno stronę internetową, jak i media społecznościowe danej organizacji, a następnie przygotowuje plan pracy.

02 /

Szkice

Większość designerów używa jeszcze klasycznego papieru i ołówka, zanim przeniosą swój projekt do programu graficznego. To cenny krok, w którym z głowy wykonawcy wylewają się na kartkę przeróżne pomysły.

03 /

Pierwsze prace w programie

Po przeniesieniu szkiców do programu podąża się według ułożonego wcześniej planu. Pierwsze propozycje w programie powinny powstawać w czerni i bieli –  takie logo docelowo też będzie nam potrzebne.

04 /

Wybór wariacji

To moment wyboru kilku, najczęściej 2-3 opcji ze wszystkich, które powstały do tej pory. Czasami pomocna jest bezstronna opinia kogoś z zewnątrz.

05 /

Dobór typografii

To etap, który nie powinien być bagatelizowany, bo font ma ogromne znaczenie. Za pomocą odpowiednio dobranej typografii można dodać naszemu logo charakteru, tonu, rytmu.

06 /

Ustawienie

W tym kroku zestawia się ze sobą sygnet z logotypem. Możliwości ustawienia naszego logo jest nieskończenie wiele… Trzeba jasno określić, na czym nam zależy i odpowiednio wykesponować najważniejszy element znaku.

07 /

Kolorystyka

Kolory powinny być zgodne z identyfikacją wizualną całej marki, ale też odpowiednio oddawać charakter projektu. Dodatkowo, dobrą praktyką jest użycie maksymalnie 3 barw w jednym logo.

08 /

Prezentacja

Aby jak najlepiej zwizualizować nam znak, grafik przygotowuje różne propozycje – od surowego logo, przez wizytówki, po umieszczenie go na różnych materiałach. Dostajemy tu finalny produkt, do którego oczywiście możemy zgłaszać zastrzeżenia i poprawki.

Jak widać, tworzenie logo jest dość długim i złożonym procesem. Mimo to warto go przejść – odpowiednio zaprojektowany znak może przynieść marce mnóstwo korzyści!

FAQ

NIE USUWAĆ

Co obejmuje nasza oferta?

Nasza oferta obejmuje możliwość dodania animacji do filmów. Posiadamy także własną bibliotekę muzyki i lektorów, którzy mogą być wykorzystani w projekcie, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Czy zajmujecie się przygotowaniem kwestii i wyglądem osoby mówiącej?

Tak, zapewniamy kompleksową opiekę na planie. 

Czy pomagacie klientom w ułożeniu strategii i planu nagrań?

Oczywiście, jeśli nie wiesz od czego zacząć i potrzebujesz pomocy w opracowaniu strategii oraz planu nagrań, to jesteśmy tu dla Ciebie.

Czy dostosowujecie video do różnych formatów?

Żaden problem! Wystarczy, że dasz nam znać, na jakie platformy społecznościowe ma trafić film. A my dostosujemy go do wymaganych formatów – np. na YouTube, Facebooka, TikToka i itp.

Tagi
BrandingGrafikaLogoProjektowanie
Udostępnij

Zobacz inne wpisy

Audio
Czym jest sound design?
30/04/2024
Videomarketing
Jak dodać napisy do reels (rolki) na Instagramie?
24/03/2024
Videomarketing
Jak zrobić reels na Instagramie – kompleksowy poradnik
19/06/2023
Grafika
Projektowanie logo – czy warto zaufać profesjonalistom?
13/02/2023
Grafika
Logo a prawo autorskie – czy masz prawa do logo z canvy jak sobie zaprojektujesz?
13/02/2023
Grafika
5 cech dobrego logo, które warto znać
13/02/2023

Artistic Mess sp. z o.o.
NIP 9721278598
św. Marcin 73/6
61-808 Poznań

Videomarketing

  • Filmy wizerunkowe
  • Animacje 2D
  • Webinary i szkolenia
  • Drony

Graphic

  • Branding
  • Projektowanie graficzne
  • Web design

Photo

  • Sesje wizerunkowe
  • Sesje produktowe

Kontakt

  • 726 088 110 Tomek
  • 510 055 760 Dawid
  • kontakt@artisticmess.pl
  • Polityka prywatności