5 cech dobrego logo, które warto znać
13/02/2023

5 cech dobrego logo, które warto znać

Nowoczesne logo może istotnie wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji – przyciągać spojrzenia i intrygować potencjalnego klienta. Co może uczynić nasz znak wyjątkowym? Poznajcie cechy dobrego logo.
okładka-blog-logo-5-cech-dobrego-logo

Nowoczesne logo może istotnie wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji – przyciągać spojrzenia i intrygować potencjalnego klienta. Co może uczynić nasz znak wyjątkowym? Poznajcie cechy dobrego logo.

Na początek - pomysł

Każdy proces twórczy powinien rozpoczynać się od opracowania koncepcji – nie inaczej w tym przypadku. Pomysł na logo firmy rodzi się czasem już w głowie właściciela marki, ale bywa także, że to projektant nam go podsuwa. 

Niezależnie od tego, kto pierwszy na niego wpadnie, warto go wspólnie skonsultować i wyciągnąć z niego to, co najciekawsze. Zderzenie dwóch perspektyw i zaufanie do specjalisty, który ma za sobą już wiele projektów z pewnością zaprocentuje – powstanie z tego dobre logo. 

Co będzie tu kluczem do sukcesu? Koncepcja spójna z identyfikacją wizualną marki, z jej charakterem i wartościami, zachowująca jednocześnie nieskomplikowaną formę. Z takim pomysłem można zdziałać naprawdę wiele!

Jak zrobić dobre logo? Najważniejsze cechy i przykłady

Po opracowaniu pomysłu, czas przystąpić do projektowania. Warto w tym kroku przypomnieć sobie podstawowe etapy i zasady tworzenia logo (o których więcej pisaliśmy tu: <link>), a także mieć na uwadze cele, jakie nasz znak ma spełniać.

Czym charakteryzuje się dobre, skuteczne logo?

01 /

Prostota

Im prostsza forma, tym większe szanse, że nasz znak utkwi w pamięci konsumentowi. Nieskomplikowane projekty mają w sobie też klasę i odrobinę tajemniczości, która rozbudza wyobraźnię odbiorcy. Szukając przykładów prostego, ale ciekawego logo, nie sposób pominąć znaku reprezentującego firmę McDonald’s. Słynne “złote łuki”, symbolizujące oryginalnie prestiż i stabilizację, zachęcają konsumentów do odwiedzenia restauracji już od 1953 roku.

02 /

Rozpoznawalność

Uniwersalne zasady projektowania logo jasno wskazują, że zapamiętywalność znaku to jedna z jego podstawowych funkcji. Warto pomyśleć nad skojarzeniami związanymi z naszą marką – one najprawdopodobniej przywiodą nam na myśl konkretne kształty, postaci czy kolory, które mogą sprawić, że logo będzie się wyróżniało na tle innych. Idealnym przykładem takiego znaku jest logo Coca-Coli. Wersja, która (po lekkich modyfikacjach) wykorzystywana jest do teraz, powstała jeszcze w XIX wieku! Prosty napis wykonany kształtnym fontem odniósł ogromny sukces – przyniósł marce miliony dolarów zysku i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych logotypów na świecie.
Źródło: www.kiawiarnia.pl

03 /

Ponadczasowość

Za efektywny można uznać znak, który będzie tak samo aktualny dziś, jak i za 10-20 lat. Jak stworzyć taki projekt? Nie jest to proste zadanie, szczególnie w natłoku grafik powstających w obecnych czasach. Jeśli logo będzie proste i rozpoznawalne, ma dużą szansę stać się także ponadczasowe – i taki właśnie jest znak reprezentujący firmę Apple. Powstał w 1977 roku, rok po oficjalnym rozpoczęciu działalności firmy i początkowo funkcjonował w 6 kolorach, oddających bity w bajcie komputera. Jego symbolika może być interpretowana różnie – według niektórych źródeł nadgryzione jabłko ma nawiązywać do biblijnej historii Adama i Ewy. Z pewnością można stwierdzić, że ten symbol wpasował się nie tylko w branżę technologiczną, ale i w popkulturę.

Źródło: www.tdutkowski.com

04 /

Ponadczasowość

To wbrew pozorom nie to samo, co prostota. Chodzi o to, by skupić się na tym, czy aby na pewno każdy z elementów znaku jest w nim potrzebny. Jeśli okaże się, że nie, należy dany element usunąć. Dobre logo to takie, do którego nic już nie dodamy, ale przede wszystkim nie mamy czego z niego zabrać. “Less is more” w tym przypadku się sprawdza!

05 /

Dobra widoczność

Podstawowa forma znaku to tylko jedna z kilku, których będziemy używać. Nasze logo powinno być widoczne i wyraźne w różnych formach – powiększone, pomniejszone, w odcieniach bieli, ale też w czerni. Jeśli w każdej z opisanych wersji wygląda dobrze, można śmiało stwierdzić, że osiągnęliśmy jakiś sukces!

Czy dobre logo może powstać ot tak, bez większego wysiłku? Czasem pewnie tak, jednak zazwyczaj dochodzi się do doskonałości metodą prób i błędów. Warto inspirować się legendami, żeby wiedzieć, do czego dążyć!

FAQ

Nasza oferta obejmuje możliwość dodania animacji do filmów. Posiadamy także własną bibliotekę muzyki i lektorów, którzy mogą być wykorzystani w projekcie, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Tak, zapewniamy kompleksową opiekę na planie. 

Oczywiście, jeśli nie wiesz od czego zacząć i potrzebujesz pomocy w opracowaniu strategii oraz planu nagrań, to jesteśmy tu dla Ciebie.

Żaden problem! Wystarczy, że dasz nam znać, na jakie platformy społecznościowe ma trafić film. A my dostosujemy go do wymaganych formatów – np. na YouTube, Facebooka, TikToka i itp.

Tagi
Udostępnij

Zobacz inne wpisy

Audio