Nowoczesne logo może istotnie wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji – przyciągać spojrzenia i intrygować potencjalnego klienta. Co może uczynić nasz znak wyjątkowym? Poznajcie cechy dobrego logo.
Na początek - pomysł
Każdy proces twórczy powinien rozpoczynać się od opracowania koncepcji – nie inaczej w tym przypadku. Pomysł na logo firmy rodzi się czasem już w głowie właściciela marki, ale bywa także, że to projektant nam go podsuwa.
Niezależnie od tego, kto pierwszy na niego wpadnie, warto go wspólnie skonsultować i wyciągnąć z niego to, co najciekawsze. Zderzenie dwóch perspektyw i zaufanie do specjalisty, który ma za sobą już wiele projektów z pewnością zaprocentuje – powstanie z tego dobre logo.
Co będzie tu kluczem do sukcesu? Koncepcja spójna z identyfikacją wizualną marki, z jej charakterem i wartościami, zachowująca jednocześnie nieskomplikowaną formę. Z takim pomysłem można zdziałać naprawdę wiele!
Jak zrobić dobre logo? Najważniejsze cechy i przykłady
Po opracowaniu pomysłu, czas przystąpić do projektowania. Warto w tym kroku przypomnieć sobie podstawowe etapy i zasady tworzenia logo (o których więcej pisaliśmy tu: <link>), a także mieć na uwadze cele, jakie nasz znak ma spełniać.
Czym charakteryzuje się dobre, skuteczne logo?
01 /
Prostota
Źródło: www.businessinsider.com
02 /
Rozpoznawalność
03 /
Ponadczasowość
Źródło: www.tdutkowski.com
04 /
Ponadczasowość
To wbrew pozorom nie to samo, co prostota. Chodzi o to, by skupić się na tym, czy aby na pewno każdy z elementów znaku jest w nim potrzebny. Jeśli okaże się, że nie, należy dany element usunąć. Dobre logo to takie, do którego nic już nie dodamy, ale przede wszystkim nie mamy czego z niego zabrać. “Less is more” w tym przypadku się sprawdza!
05 /
Dobra widoczność
Podstawowa forma znaku to tylko jedna z kilku, których będziemy używać. Nasze logo powinno być widoczne i wyraźne w różnych formach – powiększone, pomniejszone, w odcieniach bieli, ale też w czerni. Jeśli w każdej z opisanych wersji wygląda dobrze, można śmiało stwierdzić, że osiągnęliśmy jakiś sukces!
Czy dobre logo może powstać ot tak, bez większego wysiłku? Czasem pewnie tak, jednak zazwyczaj dochodzi się do doskonałości metodą prób i błędów. Warto inspirować się legendami, żeby wiedzieć, do czego dążyć!